Kassasystem till restaurangen
Kunder som väntar irriterat och stressad personal som inte hinner med är ett mardrömsscenario. Med ett smart kassasystem kan livet bli lättare för alla.
Restaurangen var full av gäster i olika skeden av sitt besök. Många ville beställa samtidigt som personalen skyndade ut med mat till andra och tog hand om gäster som ville betala. Kristin önskade att hon kunde säga att det var ett organiserat kaos i lokalen, men det var det tyvärr inte.
Flera gäster blev arga vilket inte hjälpte personalen som var underbemannade. Men de var fantastiska och log vänligt mot alla trots stressen. Kristin tänkte att det måste finnas något sätt att förhindra att det blev så här. Visst kunde det lösas med mera personal men det skulle kosta allt för mycket.
Modernt kassasystem
Dagen därpå hade de lyckligtvis lite lugnare under lunchen och hon hann med lite annat. En anställd hämtade henne på kontoret och berättade att en gäst hade något intressant att berätta. Hon sade inte vad det handlade om men det verkade vara något bra, så Kristin gick ut för att se vad denne ville.
Den gästen skulle ändra hennes restaurang för alltid. Han jobbade på ett företag som, enligt honom, sålde branschens bästa kassasystem. Med det kunde gästerna beställa själva via mobilen. De kunde även betala. Var det sällskap som ville dela på betalningen gick det också enkelt att göra. Med gårdagen i färskt minne trodde hon att hon drömde. Stämde det säljaren sa, fanns inget att fundera på.
Andra inlägg
- Modernisera restaurangköket – satsa på kylbänkar
- Salladsbar på Liljeholmen för fräsch och näringsrik mat
- Unna dig ett besök på japansk restaurang i Stockholm
- Upplev de unika Passionsspelen i Oberammergau
- Att ordna fest ska inte behöva vara jobbigt, catering är svaret
- Tapas i Vasastan – för dem med god smak
- Behöver du restaurangmaskiner?
- När du vill festa i anrik miljö
- Värdigt bröllop ska ha fin mat